hallå!

Man kan ju undra vad vissa människor tänker med, i synnerhet de människor man ser i tv från USA. Många snackar ju om att Amerikaner är så överviktiga men titta på husdjuren då?

Kollar på Rachel Ray och nu handlar det om överviktiga hundar. Såklart dom blir det när dom äter hela skålar fyllda upp till kanten med mat, jämfört med hur vi och alla mina bekanta ger hunden ett mått på morgonen och ett på kvällen.

De säger "Mina hundar älskar mat" Ja det gör ju alla hundar? Barn älskar godis men de ger väl inte dom en massa godis bara för det? Eller när hunden tigger så "tycker dom synd om" hunden och ger den lite.

Ne detta gör mig irriterad en hund som knappt kommer upp för trappan pga sin mage kan väl inte vara en lycklig hund?


Se skillnaden.

Usch sånt här gör mig ledsen, ingen skulle väl göra så här mot sina barn? Det många glömmer är att hundar också kan få diabetes och hjärtproblem i samband med övervikt.


Kommentarer
Postat av: Frida A.

Vår hund kan äta när hon vill men hon är också van vid det & äter bara när hon känner för det :)

Men alla hundar kan inte ha det så så man måste ju tänka om det är rimligt för just den hunden & för den överst är det inte det.

2012-03-15 @ 09:15:25
URL: http://fridaandersson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0